'/> Resepi Daging Lembu Yang Sedap Dan Mudah - Santapan Senja

Resepi Daging Lembu Yang Sedap Dan Mudah


"Tak Salah Buat Korban Daging Lembu Wagyu, Tapi Lembu Biasa Lebih
"Tak Salah Buat Korban Daging Lembu Wagyu, Tapi Lembu Biasa Lebih from www.kashoorga.com
Daging lembu adalah salah satu jenis daging yang paling popular di Malaysia. Ia terkenal dengan kelezatan dan kehalalannya. Daging lembu juga mempunyai kandungan protein yang tinggi dan rendah kalori. Oleh itu, ia sangat sesuai untuk mereka yang ingin mengekalkan kesihatan dan mengurangkan berat badan.

Bahan-bahan

Untuk membuat hidangan daging lembu yang sedap dan lembut, anda memerlukan bahan-bahan berikut: - 500g daging lembu - 1 biji bawang besar, dipotong halus - 2 ulas bawang putih, dicincang halus - 1 inci halia, dipotong halus - 1 sudu besar serbuk kunyit - 1 sudu teh serbuk cili - 1 sudu besar minyak masak - 1 cawan air - Garam dan gula secukup rasa

Cara-cara

1. Pertama sekali, bersihkan daging lembu dengan menggunakan air mengalir dan lap sehingga kering. 2. Potong daging lembu kepada saiz yang diinginkan. 3. Panaskan minyak dalam periuk dan tumiskan bawang besar, bawang putih dan halia hingga wangi. 4. Masukkan serbuk kunyit dan serbuk cili ke dalam periuk dan kacau sebati. 5. Masukkan daging lembu ke dalam periuk dan kacau rata. 6. Tuangkan air ke dalam periuk dan biarkan ia mendidih. 7. Perlahan-lahan masak daging lembu selama 45 minit atau sehingga empuk. 8. Tambahkan garam dan gula secukup rasa. 9. Kacau rata dan biarkan ia mendidih selama 5 minit. 10. Angkat periuk dari dapur dan hidangkan dengan nasi panas.

Nutrisi

Hidangan daging lembu yang disajikan mengandungi nutrisi seperti berikut: - Kalori: 220 - Protein: 25g - Lemak: 10g - Karbohidrat: 5g - Serat: 1g - Kolesterol: 70mg - Natrium: 380mg

Kesimpulannya

Daging lembu adalah salah satu hidangan yang sangat popular di Malaysia. Ia mudah disediakan dan sangat sedap dimakan. Dengan mengikuti resepi di atas, anda pasti akan mendapat hidangan daging lembu yang lembut dan sedap. Selain itu, ia juga mengandungi nutrisi yang baik untuk kesihatan anda. Jadi, jangan ragu-ragu untuk mencuba resepi ini di rumah.

Link copied to clipboard.